Zatikj 2011.08.27. 20:59

2.hét

 Már a harmadik hetemet fogom itt tölteni, kezdenek kialakulni a szokásaim. Hétköznaponként 6-kor kelek, iskola délig, majd saját program. A cserediákok folyamatosan érkeznek, az iskolámban már 4-en vagyunk. Mindenki külön osztályba jár, nem is találkozunk egymással, csak szünetekben egyszer-egyszer.  Hétfőn nem volt iskola, nem volt semmi programom, így gyorsan beleegyeztem egy túrába, a hegyekbe. Edward szülei jöttek értem kocsival, és azonnal szóltak, hogy vegyek fel hosszú nadrágot, kabátot és még egy pulóvert, mert fázni fogok. Ezután elindultunk a hegyek felé. Út közben elmondták, Catamrcát hegyek veszik körül, mind a két oldalon, és télen, amikor csak 20-30 C van, nem esik semmi eső.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Ez valójában nem is túra volt, mivel végig kocsival mentünk, inkább valamilyen kirándulás. Az út elején megkérdezték, hogy szoktam-e rosszul lenni a kocsiban –nem szoktam-, mert múltkor egy másik cserediák nem bírta ki az utat felfelé.  Ekkor még nem tudtam, de később kiderült, azért nem olyan rossz egy ilyen úton utazni. Inkább csak meredek, de mivel senki nem akar meghalni egy szakadékban, az emberek lassan mennek. Út közben az idő gyorsan lehűlt, az út vége felé havat is láttunk.  Catamarca egyik leghíresebb helye, ahol most éppen havazik, 4000 m-en található. A kilátás nagyon szép, de nem tudom megmutatni nektek, mert a fényképezőm lemerült.  Egyébként, ez a hó már olvadozott, jeges volt, nem olyan nagy élmény ezzel játszani. De a hely nagyon szép. 


Este volt egy grill parti sok Rotary taggal, körülbelül 20-an lehettünk. Az az érzésem, hogy az összes Argentin vagy játszik gitáron vagy tud énekelni. Mármint van, egy-kettő aki nagyon jól, de az átlag is sokkal jobb, mint itthon.


 


20 embernek… :O

 Ami nagyon eltérő, azaz emberek életvitele. Gyakran éjjel 1-kor fekszenek le, de 6 már fent vannak. Délután mindenki nagyon fáradt, az üzletek be vannak csukva, a város kiürül. Ezen a héten nem csináltam semmi különöset, iskolába jártam, a városban sétáltam és így tovább.


Most már minden nap lesz egy post, akkor is, ha nem csináltam semmit, mert képes lennék elhanyagolni az írást. 

 

Kis érdekesség: sokan mondták, hogy a cserediákok milyen gyorsan szednek fel pár (sok) kilót. Ennek persze nagyon egyszerű az indoka, mindenki szeretne kedveskedni a külföldieknek. Ezek után születnek a különféle rémtörténetek, mint például „a barátom 10 kilót hízott 10 nap alatt” és így tovább. Most már itt az enyém is, ami mint minden másik, nem velem történt meg, hanem egy másik cserediákkal. Ez Edwarddal történt meg, akiről már írtam korábban a blogon. Ő korházba került az evés miatt, de nem túl súly, vagy cukorbetegség által, hanem egyszerűen a mennyisége miatt. Egy egész éjszakát kellett bent töltenie, kapott egy kevés infúziót és már mehetett is haza. Na, szóval betegre ette magát… JJJ 


Pénteken -teljesen váratlanul- megérkezett egy volt cserediák a családomhoz. Németországból jött, 2 évvel ezelőtt töltött itt 1 tanévet. Elég sokat mesélt az itt létéről, amiket most nem írok le ide. De a lényeg az, hogy őt haza küldték, egy teljes héttel hamarabb, mint ahogy rendesen mennie kellett volna. Ez azt jelentette, hogy ugyanazzal a géppel utazhatott, mint amivel ment volna eredetileg.  Az utolsó két év elég érdekes lehetet, mert a 2-évvel ezelőtti csoportból 6 embert küldtek haza a 24-ből. A tavalyiban, egy amerikai cserediák terhes lett, ő kilépett a programból, és Catamarcában maradt. Egy érdekes történet Hans haza küldése –nekem- ,mert én két oldalról is halottam. Na, ezt megpróbálom nektek most elmesélni. 


 


Bas, Carlitos, Sarah - Cserediákok


 

Első történet (sértett felől):

Az év vége előtt két héttel volt a north trip, amin a cserediákok együtt vesznek részt. Itt sok minden történik, de ne kalandozzunk el, mert majd erről máskor szeretnék írni, amikor már én is átéltem. Szóval ezen az utazáson egy buli után egy lány szobájában aludt, amikor észrevette valaki, hogy Hans eltűnt. Elkezdték keresni, benéztek minden szobába. Ha jól tudom a szoba zárva volt, kopogtattak, mire ő felkelt, a sietségtől a pólóját fordítva vette fel, a haja égnek ált, így a Córdobai Rotary a legrosszabbat feltételezte, ezért mindkettőjüknek mennie kellett.


 

Második történet:

Ez egy kicsit rövidebb: a lány teherbe esett…

A valóságot nem biztos, hogy valaha is megtudom, de ezt a két történetet halottam külön külön. J

Egyébként most orvosi egyetemet végez német országban, pszihiáter akar lenni. Sokat olvas, szeretne egy könyvet írni majd a jövőben és nagyon kedves embernek tűnik. Jah és volt nála egy újság Németországból, amit nem tudtam elolvasni ezért itt egy kép a címlapról J


 

 


Kit érdekel Kadhafi?

 Ui.: Itt elég szeles az idő, az internet kapcsolat gyakran teljesen megszűnik és az utolsó napokban, ha van, akkor is nagyon lassú. Gyakran van áramszünet, ilyenkor az egész város sötétbe borul.

A bejegyzés trackback címe:

https://argentinaban.blog.hu/api/trackback/id/tr823184482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása