Zatikj 2012.04.06. 16:06

Peru

Dél Amerika rengeteg turista csomópontjai közöl a legfontosabb, Machu Pichu, ami Peruban található. Az ország alapvetően nem nagy, viszonylag kevés lakóval, nagy szegénységgel. Persze a szegénység viszonylagos, nem az éhenhalásról van itt még szó, mint egy pár helyen Afrikában, hanem a mód, ahogy élnek. Kishelyeken, sokszor csapvíz nélkül, koszosan. Ezekbe nagyon nehéz belelátni, de az argentinok szerint ők nem szegények, hanem így élnek.

Az első nap Limába érkeztünk, ahol apa egyik volt egyetemi évfolyamtársa (aki perui származású, magyar országon tanult, és most Peruban dolgozik) már várt a repülőtéren ránk a fiával. Mindkettőjüket Ernestonak hívják, a fiú most egyetemen tanul, az apuka egy ciclayo nevű kisvárosban él a család másik részével. Az éghajlat hűvösebb, mint Argentína északi része, ez nagyon jót tesz a közérzetnek nyáron, és ezért érdemes egy perui körutat az otthoni tél időpontjára időzíteni. Viszont ha csak Machu Pichut akarod megnézni, akkor ez a rossz évszak.

Lima egyik jobb részén voltunk az első két napon, azaz volt ennél egy picit szebb rész, viszont a város nagy része rosszabb volt.  Szóval ezeken a napokon várost néztünk, ahol rengeteg a rendőr és a túrista csomópontoktól 2-300 méterre már jelentősen szegényebb helyen találtuk magunkat, ahonnan már a lemez-házakat is láttuk. Ez már az igazi szegénynegyed volt. A város nagy része tele van rendőrökkel, akiknek sok munkájuk nem lehet, mivel meglepően kedvesek, lehet velük fotót készíteni, nem zavarja őket semmi. Valószínűleg túl sok munkájuk nem is lehet, mivel az itteni turisták jobban vigyáznak, mint már helyeken.

A következő helyszín Cusco, amit a perura legjellemzőbb helyként emlegetnek az emberek. A hely nagyon érdekes, sok látnivaló van, mindenféle ember megfordul itt (magyarokkal is találkoztunk), viszont hasonló helyet Peruban nem láttunk, sőt az ezután következő helyek és Lima is teljesen már volt.  Itt egyébként egy hideg évszakba érkeztünk, sok felhővel, esővel, hideggel. Ha Machu pichuhoz akarsz menni, amit mindenki ismer képről, akkor innen kell egy vonattal aguacalientebe (kis turista falu) menned vonattal ahonnan egy busz visz el az inkák ősi városába. Mivel a rengeteg esővizet csak egy nagy folyó vezeti el a hegyekből, és a vonat a folyóhoz nagyon közel halad, gyakran nem engedik a vonatot elindulni, ami csúnyán is végződhet, ha egy európai turista kénytelen három napot Machu Pichu alatt tölteni, és lekési a következő repülőgépét, és még több gonddal találja szembe magát. De lehet, hogy Cuscoban ragad és a következő repülővel mehet is haza. Nekünk viszonylag szerencsénk volt, a vonat az előttünk lévő 2 napon és az utánunk következőn sem ment, viszont mi gond nélkül át jutottunk, és vissza is értünk.

Miután visszaértünk Limába, azonnal indultunk Cichlayo felé, egy autóval. Ez elég veszélyesre sikerült, kényelmetlen is volt, de legalább szép tájakat láthattunk. A városban nem sok minden látni való van, csak a főtér.  Itt még meglátogattuk a helyi korházakat, aminek az igazgatója a mi perui idegenvezetőnk is volt egyben. Viszont a közelben van egy nagyon érdekes tengerpart, ahol halakat árulnak.

Mivel innen a tervtél eltérően hamarabb jöttünk vissza Limába ahonnan Córdobába folytattuk az utunkat, eltöltöttünk ott még egy pár plusz napot. Itt már nagyon féltünk a helyi konyhától, azaz inkább a lehetséges betegségektől, amiket elkaphatunk tőlük. Egyébként a helyi ételek nagyon finomak, változatosak. Nekem ez az eddigi legszinpatikosabb, amit kóstoltam. Ételek elemzésébe nem szívesen megyek bele, mert valószínűleg nem lenne mérvadó a véleményem, de tényleg nagyon jó. Itt az utolsó két napon, amikor már a várost bejártuk úgy, ahogy, elmentem még kipróbálni a szörfözést.

A képek mappájának a linkjét nég nem tudom meg adni, mert nincsen. Facebookra már feltudtam tölteni egy pár képet, néhányat egy automata rosszul megvágott, de jönni fog a picasa album is.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.